Villkor

Vårt nyhetsbrev



Villkor

Har du problem med att handla? läs mer här!

Övriga problem: 

  • Hitta varor
    Du hittar lätt dina produkter genom att antingen navigera efter typ av produkt eller efter varumärke. Du kan också söka efter en specifik produkt via sökfunktionen.
  • Lägga till varor i varukorgen
    När du väl hittat de produkter du önskar lägger du till dem i varukorgen genom att klicka på knappen ”KÖP”. 
  • Välja betalningssätt
    När du är klar med din klickar du på knappen ”Till kassan!”. I kassan får du en sammanställning på de produkter du beställt. Sedan väljer du betalningssät.
  • Dina varor levereras inom 1- 3 dagar
    Så fort din beställning är mottagen skickas en orderbekräftelse/kvitto till din angivna e-post adress och dina varor kommer levereras till ditt närmsta postkontor eller DHL Service Point  inom 1- 3 dagar arbetsdagar.

Priser

Alla priser är i SEK inkl moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader redovisas innan kunden bekräftar köpet.

Reservation

Vi reserverar oss mot slutförsäljning, bild- och textfel i webbutiken. Vi förbehåller oss rätten att ersätta varan med en likvärdig vara. Beställda gods levereras i enlighet med den beskrivning som är angiven. Skulle en ändring resultera i att du inte vill ha varan gäller självklart öppet köp.

Observera att bilderna kanske inte alltid stämmer övernese med den levererade varan. Både webläsare och websiter är i ständing förändring.

Betalning

Baresso.se har flera olika betalningssätt så att du kan välja den metod och leverans som passar dig bäst innan du bekräftar köpet. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Kortbetalning
Vi tar emot de vanligaste betalkorten t ex Visa, Master/Eurocard. Vi samarbetar med Auriga Betalväxel för inlösen av kortbetalningar. Auriga är ett auktoriserat kreditmarknadsföretag och godkänd av Finansinspektionen. Överföring av kortuppgifter är krypterade. Baresoshop.se lagrar inga kreditkortsnummer utan detta hanteras av Auriga.
Vi använder oss även av 3D Secure som är en teknik, framtagen av VISA, för att verifiera dig som konsument när du betalar med ditt kontokort på Internet. Standarden används även av MasterCard.
Fördelar för dig som konsument att använda en betaltjänst på Internet som erbjuder 3D Secure innebär att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte. Säkra kortbetalningar på Internet!

3D Secure är en säkerhetslösning för kortbetalningar på Internet som möjliggör identifiering av kortkunden. Visa och MasterCard har utvecklat säkerhetslösningen och benämner den "Verified by Visa" respektive "MasterCard SecureCode". 3D Secure är dock den allmänna benämningen.

3D Secure innebär att ansvaret för bedrägliga korttransaktioner läggs på den part som har lägst säkerhet. Säljföretag som erbjuder säkerhetslösningen 3D Secure är skyddade mot reklamationer vid obehörig kortanvändning, eftersom Nordea ger säljföretaget betalningsgaranti* på Internetbetalningar. Förutsättningen är dock att 3D Secure används och att alla delar i avtalet med banken följs.

Identifiering av kortkund

Identifieringsmetoden kan skilja sig mellan olika kortutgivande banker. Den enklaste lösningen är att kortkunden verifieras genom att vid betalning ange ett lösenord. En annan identifieringslösning kan vara att en koppling sker till kundens Internetbank. Den kortutgivande banken bestämmer själv hur deras identifieringslösning ska se ut och vi som säljföretag kan inte påverkar. Programvaran för 3D Secure tillhandahålls av servicebyrån.

Postförskott (denna tjänst är förtillfället urfunktion)
Med Postförskott kan du betala kontant avhämtning av paketet.
Till denna tjänsten tillkommer en avgift på 50kr.

Förskottsbetalning
För att fösskottsbetala den beställning använder du din Order/Beställnings nummer som meddelande, därefter betalar du in pengarna till Bankgironummer: 5267-0056
(det kan ta upp till 1-3 bankdagar innan vi kan registrera din betalning)

Direktbetalning via IT bank
Direktbetalning via Internetbank, för närvarande kan Kunder med konto i Swedbank betala via internetbankstjänst.
Tjänsten debiteras en avgift på 29kr på köp under 500kr.

Telefonbeställning
Du kan även ringa in och lägga din beställning hos vår kundtjänst. 
Telnr: 08 600 40 75

Faktura 14 dagar
Betalning mot faktura med 14 dagars betalningsvillkor erbjuds i samarbete med Klarna. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med 24 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

För frågor gälllande delbetalning och / eller ditt konto kan du alltid kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller via e-post info@klarna.se

Faktura delbetalning
Dessutom erbjuder vi dig möjligheten att kunna dela upp din betalningen via någon av deras kampanjalternativ. Dessa är oftast mer fördelaktiga för dig som kund räntemässigt. Tjänsten debiteras en avgift på 29kr.


Läs kompletta delbetalnings Villkor här. För frågor gälllande delbetalning och / eller ditt konto kan du alltid kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller via e-post info@kreditor.se.

Prepay Wire Transfer
Pleas pay the amount on the invoice that you recive in your mail and write your order number with the payment.
IBAN:SE6780000832799149234099  |   BIC:SWEDSESS

Presentkort
Du kan  beställa ett presentkort som skickas till din käres emailadress med ett specifikt ordernummer som kan utnyttjas på vår webshop eller någon av våra butiker. Välj ett belopp och gå sedan till kassan, längst ner till vänster, fyll därefter i dina person- och kontouppgifter. Avsluta med att fylla i din käres namn och email i "kommentarfältet",skriv även när du vill att presentkortet ska levereras och en personlig hälsning.

Kvitto & Orderbekräftelse

Den e-postbekräftelse du erhåller när du lägger din beställning gäller som kvitto. Önskar du papperskvitto ber vi dig skicka ett mail till info@baressoshop.se så ordnar vi givetvis detta till dig. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 60 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och maila oss så skickar vi om bekräftelsen.

Retur & Reklamationspolicy

För de kunder som vill returnera produkter som de har felbeställt eller av annan
orsak vill byta ut, samt de som vill reklamera produkter skall följande regler gälla:
Returer och Reklamationer

  • Kontrollera direkt vid mottagandet av produkterna att ingenting är skadat och att antalet stämmer.
  • Transportskador som uppkommit på Posten anmäls direkt till det postkontor som lämnat ut varorna.
  • Returer och reklamationer skall vara godkända av oss innan gods returneras.
  • Logga in med dina inloggningsuppgifter på Baresso.se. Du måste vara inloggad för att kunna skapa en returförfrågan!
  • Tryck på "Mina sidor" 
  • Tryck på "Färdiga beställningar"
  • Tryck på knappen "Lämna tillbaka". 
  • Skriv också ett brev med noggrann förklaring och bifoga det i sändningen.
  • Retursedel skall bifogas med godset, samt kopia av följesedel/faktura,
  • Produkten som returneras skall vara oanvänd och felfri.
  • Vid retur vänligen kontakta kundtjänst omedelbart efter det att du fått dina varor levererade, detta gör du enklast när du är inloggad.

OBS! Fraktkostnaden återbetalas ej.


Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.
Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Du ska betala returfrakten

När du ångrar ett köp och skickar tillbaka varan är det du som ska betala för returfrakten. Det är även bra om du har sparat originalförpackningen och emballaget att skicka tillbaka varan i. Spara självklart även alla kvitton, orderbekräftelser, betalningsöverföringar och liknande så att du kan visa att du har köpt varan och när köpet gjordes. Om du skickar tillbaka ett paket så att du får ett kollinummer kan du spåra paketet ifall det kommer bort. När du ångrat köpet ska du få tillbaka dina pengar snarast eller senast inom 30 dagar. Vi står för fraktkostnaden endast om vi har skickat fel produkt eller dylikt.

När ångerrätten inte gäller

Kom ihåg att det finns varor där ångerrätten inte gäller. Det gäller till exempel livsmedel, tidningsprenumerationer och vadhållning. För vissa andra varor upphör ångerrätten att gälla om du bryter plomberingen. Det gäller till exempel El verktyg.

Ångerrätten gäller enbart för distansavtal. Om du beställer en vara på nätet men hämtar den och betalar den i en lagerbutik eller liknande är det inte ett distansavtal och då har du heller ingen ångerrätt.

Du får då alla pengar tillbaka utom fraktkostnader på minst 69kr.
Har du valt betalsätt faktura, står du för eventuella fakturakostnader.

Vi kan betala tillbaka till bankkonto i svensk bank, postgiro- eller bankgirokonto.

Returnera ej mot postförskott.

OBS! Skriv också ett brev med noggrann förklaring och bifoga det i sändningen.

Ej godkända returer

Om returen inte godkänns kommer den att returneras till avsändaren som debiteras fraktkostnader. Varan får inte vara brukad eller nedsmutsad (gäller även parfymer och andra främmande lukter). Om reklamation godkänns så har vi enligt lag upp till tre gånger på oss att åtgärda de fel som finns. Om reklamation godkänns står vi för alla frakter. Om reklamation inte godkänns skickas varan tillbaka till dig mot avgift för frakten.

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

OBS! Fraktkostnaden återbetalas ej.

Ej utlösta paket

Det är upp till dig som kund att uppge en giltig och korrekt leveransadress och mobil nummer. Om vi på Baressoshop.se får tillbaka ett paket som skickats till fel adress är det upp till kunden att betala ny frakt. Om ett paket ej lösts ut på posten eller ej blivit uthämtat på utlämningsställe, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur + hanteringskostnad som uppnår en totalt  på minimum 250kr OBS! vi debiterar våra verkliga fraktkostnader, vilket kan vara ett högre belopp än det som gällde vid den ursprungliga beställningen. (Ditt paket ligger normalt i 14 dagar hos postombudet/dhl ombudet innan de skickas tillbaka till vårt lager)

Tvistförfarande

Om tvist uppstår mellan oss (baressoshop.se) och kund kommer vi uppmana lösning med hjälp av Allmäna Reklamationsnämnden. Vi kommer följa Allmäna Reklamantionsnämndens rekommadation.

Cookies

baressoshop.se använder så kallade cookies. En cookie är en liten datafil som lagras i din dator. Cookien innehåller ingen personinformation, utan hjälper oss hålla reda på webbläsaren så att den kan kännas igen som en unik besökare. Cookies gör också så att du når dina personliga tjänster. För att vi ska kunna genomföra transaktionen när du betalar för dina produkter krävs det att din webbläsare accepterar cookies.

Om din webbläsare inte accepterar cookies kan du aktivera detta i webbläsarens inställningar. Läs mer här!

Personuppgiftspolicy

Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt. Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kundernas beställningar.